П'ятниця ( 27.03.2020р)
1) Українська мова
Тема : "Правопис особових закінчень дієслів 2 -ї особи "
Повідомлення теми і завдань уроку.
Повідомлення теми і завдань уроку.
— Сьогодні на уроці ми будемо вивчати правопис закінчень дієслів 2-ої особи теперішнього і майбутнього часу.
Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Вправа 302.
а) Ознайомлення з таблицею особових закінчень дієслів 2-ої особи одними і множини теперішнього і майбутнього часу.
б) Висновок.
— Особу дієслова визначаємо за закінченням, питанням та займенником, з яким дієслово зв’язане за змістом.
2. Вивчення правила про правопис закінчень дієслів 2-ої особи (с. 154, 155).
3. Вправа-загадка (вправа 303).
— Прочитайте і відгадайте загадку.
— Випишіть дієслова, позначте у них закінчення.
— Доберіть спільнокореневі дієслова до слова-відгадки, запишіть їх і розберіть за будовою.
4. Вибіркове списування із творчим завданням (за вправою 304).
а) Читання вірша, з’ясування значень невідомих слів.
б) Вибіркове списування дієслів теперішнього часу.
— Випишіть дієслова теперішнього часу. Поставте їх в усіх особових формах однини і множини. Позначте закінчення. Поясніть правопис закінчень.
Думаєш—
Чую —
Трясеться —
в) Робота над віршем.
— Яка головна думка вірша?
— Доберіть заголовок до вірша Валентина Бичка.
— Відшукайте в тексті і прочитайте з правильною інтонацією питальне речення, розповідне і спонукальне.
— Відшукайте речення з окличною інтонацією. Яке воно за метою висловлювання?
5. Робота з прислів’ями (самостійна робота).
• Без праці меду не скуштуєш.
• У сусіда ума не позичиш.
• Часок у добрі побудеш — все горе забудеш.
• Як не вмієш, то не знайдеш.
• Добру славу легко втратити, від поганої слави важко позбутися.
— Прочитайте прислів’я і поясніть їх зміст.
— Спишіть прислів’я (2 на вибір). Підкресліть дієслова, визначте їх особу, число і час. Виділіть закінчення дієслів. Звірте правопис закінчень із правилом (с. 154, 155).
Завдання:
1) Усно вправа 302
2) Вивчити правило с. 154 - 155
3) Письмово вправа 303, 304, 305, завдання 5
2) Математика
Тема: "Задачі на пропорційне ділення. Розв'язування рівнянь і нерівностей"
II. Розвиток математичних знань.
1. Творча робота над задачами,
а) Задача № 849.
Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює наперед накреслену таблицю:
Місткість 1 каністри
|
Кількість каністр
|
Загальна кількість гасу
|
однакова
|
4
|
72 л
|
?
|
54 л
|
Бесіда.
— Ми вже неодноразово записували задачі у таблицю. Зміст задач був різний: про вартість покупки, про рух, про спільну роботу. Тому назви стовпців таблиці щоразу були різні. Але у кожній з цих таблиць йдеться про три величини, які пов'язані між собою (ціна, кількість, вартість, або швидкість, час, відстань). У нашій задачі це місткість однієї каністри, кількість каністр, загальна кількість гасу.
У всіх задачах, якщо числове значення першої величини помножити на числове значення другої, отримаємо числове значення третьої величини (якщо ціну помножимо на кількість, одержимо вартість; якщо швидкість помножимо на час, отримаємо відстань). У нашій задачі: якщо місткість однієї каністри помножити на кількість каністр, отримаємо загальну кількість гасу. А якщо відома кількість каністр і загальна кількість гасу, то можна знайти місткість однієї каністри
Коли відома місткість однієї каністри і загальна маса гасу , знайдемо кількість каністр:
б) Задача № 850
— Зараз ми розв'яжемо задачу іншого типу, ніж попередня, але її зміст теж можна внести у подібну таблицю.
Після короткого запису задачі в таблиці учні порівнюють дану таблицю з попередньою, розв'язують задачу.
а) Завдання № 852.
г) Виконання завдання № 855.
У ході обчислення можна використати переставний і сполучний закони множення.
Завдання:
1) Письмово 849, 850, 852, 855
2) Усно 854
3) Літературне читання
Виконати завдання
1) Прочитай текст
Читання мовчки
Загублені рукавички
Товаришів
у мене багато — у школі, в нашому класі й у сусідських дворах. Але найбільше
дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і
сидимо за однією партою.
Яка
в нас дружба — судіть з такої пригоди.
Коли
похолодало й випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні
рукавички, м’якенькі й теплі-теплі.
Я
теж захотів такі самі. Мама купила й мені.
Одного
разу на великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили
гру, вбігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в
Ігоря — правої.
Наступної
перерви майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і
не знайшли.
—
Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти….
—
І мене лаятимуть…. — журився я.
Після
того вже й учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички
і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
“А
що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в
мене — ліва. Якраз і буде пара!..”
Авжеж,
так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не узнають, що він загубив, і не
лаятимуть. Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він
про це не знав!..
Так
і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець,
глибоко, на саме дно.
Однак
вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли
я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними
витягнув і зелену вовняну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали
ранці. Таке вже не раз було, бо вони однакові. Щоб остаточно переконатися в
тому, подивився на зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же
тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам’ятаю, що засовував
її не у свій, а в Ігорів.
Стривай,
стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно… виявляється, Ігор теж
хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от
комедія!..
Хапаю
рукавичку і мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і
його. Я тримаю зелену вовняну рукавичку, і у нього в руці така ж. За
Борисом Комаровим
Виконай завдання
1. Визнач жанр твору.
А казка
Б оповідання
В легенда
2. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові
особи твору?
А справжні друзі завжди готові
прийти на допомогу
Б справжні друзі вміють слухати
В справжні друзі ніколи не
змагаються
3. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?
А Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже
Б Друзі пізнаються в біді
В Дружба та братство — найбільше багатство
4.Як
звали друга?
А Іван
Б Ігор
В Василь
5. Чому учні всього класу перерили в шкільному дворі
увесь сніг?
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
6. Запропонуй власний заголовок до прочитаного твору.
Запиши його.
____________________________________________________________________
Завдання:
1) Прочитати текст
2)Виконати письмово тестування.
Коментарі
Дописати коментар