П'ятниця ( 27.03.2020р)

1) Українська мова
Тема : "Правопис особових закінчень дієслів 2 -ї особи "
  Повідомлення теми і завдань уроку.
— Сьогодні на уроці ми будемо вивчати правопис закінчень дієслів 2-ої особи теперішнього і майбутнього часу.
 Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Вправа  302.
а) Ознайомлення з таблицею особових закінчень дієслів 2-ої особи одними і множини теперішнього і майбутнього часу.
б) Висновок.
— Особу дієслова визначаємо за закінченням, питанням та займенником, з яким дієслово зв’язане за змістом.
2. Вивчення правила про правопис закінчень дієслів 2-ої особи (с. 154, 155).
3. Вправа-загадка (вправа 303).
— Прочитайте і відгадайте загадку. 
— Випишіть дієслова, позначте у них закінчення.
— Доберіть спільнокореневі дієслова до слова-відгадки, запишіть їх і розберіть за будовою.
4. Вибіркове списування із творчим завданням (за вправою 304).
а)  Читання вірша, з’ясування значень невідомих слів.
б)  Вибіркове списування дієслів теперішнього часу.
— Випишіть дієслова теперішнього часу. Поставте їх в усіх особових формах однини і множини. Позначте закінчення. Поясніть правопис закінчень.
Думаєш—
Чую —
Трясеться —
в)  Робота над віршем.
— Яка головна думка вірша?
— Доберіть заголовок до вірша Валентина Бичка.
— Відшукайте в тексті і прочитайте з правильною інтонацією питальне речення, розповідне і спонукальне.
— Відшукайте речення з окличною інтонацією. Яке воно за метою висловлювання?
5. Робота з прислів’ями (самостійна робота).
• Без праці меду не скуштуєш.
• У сусіда ума не позичиш.
• Часок у добрі побудеш — все горе забудеш.
• Як не вмієш, то не знайдеш.
• Добру славу легко втратити, від поганої слави важко позбутися.
— Прочитайте прислів’я і поясніть їх зміст.
— Спишіть прислів’я (2 на вибір). Підкресліть дієслова, визначте їх особу, число і час. Виділіть закінчення дієслів. Звірте правопис закінчень із правилом (с. 154, 155).

Завдання: 
1) Усно вправа 302
2) Вивчити правило с. 154 - 155
3) Письмово вправа 303, 304, 305, завдання 5

2) Математика
Тема: "Задачі на пропорційне ділення. Розв'язування рівнянь і нерівностей" 
II. Розвиток математичних знань.
1. Творча робота над задачами,
а) Задача № 849.
Під час повторення змісту задачі вчитель заповнює наперед накреслену таблицю:
Місткість 1 каністри
Кількість каністр
Загальна кількість гасу
однакова
4
72 л
?
54 л
Бесіда.
— Ми вже неодноразово записували задачі у таблицю. Зміст задач був різний: про вартість покупки, про рух, про спільну роботу. Тому назви стовпців таблиці щоразу були різні. Але у кожній з цих таблиць йдеться про три величини, які пов'язані між собою (ціна, кількість, вартість, або швидкість, час, відстань). У нашій задачі це місткість однієї каністри, кількість каністр, загальна кількість гасу.
У всіх задачах, якщо числове значення першої величини помножити на числове значення другої, отримаємо числове значення третьої величини (якщо ціну помножимо на кількість, одержимо вартість; якщо швидкість помножимо на час, отримаємо відстань). У нашій задачі: якщо місткість однієї каністри помножити на кількість каністр, отримаємо загальну кількість гасу. А якщо відома кількість каністр і загальна кількість гасу, то можна знайти місткість однієї каністри
Коли відома місткість однієї каністри і загальна маса гасу , знайдемо кількість каністр:

б) Задача № 850 
— Зараз ми розв'яжемо задачу іншого типу, ніж попередня, але її зміст теж можна внести у подібну таблицю. 

Після короткого запису задачі в таблиці учні порівнюють дану таблицю з попередньою, розв'язують задачу.

а) Завдання № 852.

г) Виконання завдання № 855.
У ході обчислення можна використати  переставний і сполучний закони множення.

Завдання: 
1) Письмово 849, 850, 852, 855
2) Усно 854

3) Літературне читання
Виконати завдання
1) Прочитай текст
                                                         Читання мовчки 
                                               Загублені рукавички
Товаришів у мене багато — у школі, в нашому класі й у сусідських дворах. Але найбільше дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією партою.
Яка в нас дружба — судіть з такої пригоди.
Коли похолодало й випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички, м’якенькі й теплі-теплі.
Я теж захотів такі самі. Мама купила й мені.
Одного разу на великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру, вбігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря — правої.
Наступної перерви майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не знайшли.
— Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти….
— І мене лаятимуть…. — журився я.
Після того вже й учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де вони поділися.
“А що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в мене — ліва. Якраз і буде пара!..”
Авжеж, так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не узнають, що він загубив, і не лаятимуть. Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..
Так і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець, глибоко, на саме дно.
Однак вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену вовняну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже не раз було, бо вони однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам’ятаю, що засовував її не у свій, а в Ігорів.
Стривай, стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно… виявляється, Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от комедія!..
Хапаю рукавичку і мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю зелену вовняну рукавичку, і у нього в руці така ж.                За Борисом Комаровим


                                          Виконай завдання

1. Визнач жанр твору.
А       казка
Б       оповідання
В       легенда


2. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
А       справжні друзі завжди готові прийти на допомогу
Б       справжні друзі вміють слухати
В       справжні друзі ніколи не змагаються


3. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?
А       Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже
Б       Друзі пізнаються в біді
В       Дружба та братство — найбільше багатство

 4.Як звали друга?
                  А              Іван
                  Б               Ігор
                  В              Василь

5. Чому учні всього класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

6. Запропонуй власний заголовок до прочитаного твору. Запиши його.
____________________________________________________________________

Завдання: 
1) Прочитати текст
2)Виконати письмово тестування.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вівторок ( 14.04.2020р)

Четвер (21.05.2020р)