Вівторок ( 24.03. 2020р.)

1) Літературне читання
Тема " Ганс Крістіан Андерсен. "Гидке каченя" (скорочено)"


1. Гра „Пройдіть лабіринт — прочитайте слова”.
— Пройшовши лабіринт, прочитаєте ім'я цього казкаря.

II. Повідомлення теми та мети уроку.
 Сьогодні ми ознайомимося із життям і творчістю Ганса Крістіана Андерсена, прочитаємо уривки з його казки „Гидке каченя”.
III. Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом письменника.

— Народився Ганс Крістіан Андерсен у 1805 році в старому данському місті Оденсі, в сім'ї шевця. Він виріс у злиднях. Єдиною гордістю їхньої сім'ї була надзвичайна чистота їхньої оселі, ящик землі, в якому густо розросталася цибуля, і кілька горщиків на вікнах, в них росли тюльпани.
Змалку хлопчик придумував різноманітні історії. Маленьким він не насмілювався розповідати їх дорослим. Рішучість прийшла пізніше. Тоді з'ясувалося, що ці історії, ці його вигадки називають казками, дають людям привід для роздумів і приносять їм багато радості.
Андерсен був єдиним сином у сім'ї і, незважаючи на бідність батьків, жив вільно і безтурботно. Його ніколи ніхто не карав. Він займався лише тим, про що мріяв. Ця обставина навіть завадила йому вчасно навчитися читати, грамотою він оволодів пізніше від своїх однолітків.
У 14 років Крістіан відпросився у матері і виїхав з Оденсе в столицю Копенгаген — завойовувати щастя, хоч сам він ще не знав, в чому воно полягає.
Андерсен говорив, що за своє життя він випив не одну чашу гіркоти.
Він часто страждав. Можна лише вклонитися мужності цієї людини, яка не розгубила на своїй життєвій дорозі ні доброзичливості до людей, ні почуття справедливості, ні можливості бачити поезію всюди, де вона є.
На двадцять третьому році життя вийшла перша книжка Андерсена „Прогулянка на острів Амагер”, у якій письменник вирішив випустити в світ „барвистий рій” своїх фантазій. Данія почула поета! Данія захопилася невідомим Андерсеном!
Г.К. Андерсен багато подорожував. Всюди, де він був, у нього з'являлося багато друзів.
І всюди він писав. Писав не лише казки, а й велику поезію.
Помер Андерсен у 1875 році.
(За К. Паустовським)
2. Опрацювання статті про Г.К. Андерсена (с. 143).
— Прочитайте статтю і скажіть, що дізналися про казкаря, чого не чули раніше.
— Де народився Андерсен? У якій сім'ї?
— Як пройшла його юність?
— Чим любив займатися?
— Як люди вшанували пам'ять Г.К. Андерсена?
IV. Опрацювання І частини казки „Гидке каченя” (с. 144—147).

2. Словникова робота.

хоч
ясна
хутір
каченя
милість
набридне
незграбно
нічогеньке
пригнічував
випроставшись
найвдатніша
посміховисько
стрибнула
бережіться
потвора
селезень
галас
родина
неї
дитя
б) Пояснення значення слів.
Хутір — відокремлене селянське господарство разом із садибою власника.
Милість — доброзичливе, привітне ставлення до когось.
Селезень — самець качки, качур.

V. Опрацювання II частини казки (до кінця).
1. Підготовка до читання. Словникова робота.
Читання колонок слів.
вбóга
сéрце
жúрна
птах
щúре
сум
прекрáсні
шúї
гнучкі
кáчка
незвичáйний
створіння
незгрáбний
хатúнка

4. Робота над характеристикою дійових осіб.
Визначення дійових осіб 
— Хто з персонажів казки виявляв уважність, турботу, ввічливість, доброзичливість, доброту, а хто — заздрість, зарозумілість, байдужість і боягузтво, агресивність, жорстокість, невпевненість, зневагу, легковажність, базікування, хвалькуватість? 


Завдання 
1)Читати твір паралельно із матеріалом до уроку с.143 - 150

2) Математика
Тема: "Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові і двоцифрові числа"

II. Вивчення нового матеріалу.
1 Усно виконати 831, 832
2. Робота над задачами на пропорційне ділення,
а) Задача № 833.
1) Проаналізувавши задачу, ми можемо дізнатися скільки всього годин лижник був у дорозі, знаючи що до зупинки ішов 4 години, а після зупинки 3 години.
2) Знайшовши час, який лижник провів у дорозі знаходимо, з якою швидкістю рухався лижник. Для цього потрібно згадати правило знаходження швидкості, коли відома відстань і час.  Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
3) Отже потрібно знайти у задачі, скільки кілометрів пройшов після зуринки.
Знайшовши швидкість , з якою рухався лижник і знаючи , що після зупинки він ішов 3 години, ми можемо дати відповідь на наше запитання до задачі, тобто знайти відстань. Згадати правило Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час
б) Задача № 834.

Порівнявши цю таблицю з попередньою, можна зробити висновки, що структура обох задач однакова. Відмінність між ними полягає в тому, що в другій задачі запитується про два числа: кількість грошей, яку заробив і перший, і другий столяри окремо, тому ця задача має на одну дію більше.
1) Шукаємо, скільки днів разом працювали столяри.
2)Знайшовши, скільки днів працюють разом столяри, і знаючи що вони одержали 1800 грн, ми можемо дізнатися скільки грн отримували  столяри кожного дня.
3) Перший столяр працював 4 дні і знайшовши скільки вони отримували кожного дня, шукаємо скільки отримував перший столяр.
4) Другий столяр працював 5 днів і знайшрвши скільки вони отримували кожного дня, шукаємо скільки отримував другий столяр.

2. Завдання № 836.
Виконати ділення і зробити перевірку множенням.
Згадати письмове ділення на одноцифрове число
https://www.youtube.com/watch?v=_zKIchQA13M
Згадати письмове ділення на двоцифрове число
https://www.youtube.com/watch?v=txobXSflWT4
3. Завдання № 837
При розв'язанні даної задачі потрібно згадати правило знаходження дробу від числа.
Щоб знайти дріб від числа, треба дане число поділити на знаменник дробу і одержаний результат помножити на його чисельник.

Завдання: 
Усно виконати 831, 832
Письмово 833, 834, 836, 837, 838 (с. 136).

3) Українська мова
Тема : "Дієслова майбутнього часу"
І. Повідомлення геми і завдань уроку.
  На сьогоднішньому уроці йтиме мова про дієслова майбутнього часу.
IV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Вибіркове списування із завданням (вправа 295).
а) Читання тексту, з’ясування значень невідомих слів.
б) Відшукування в тексті дієслів, визначення дієслів майбутнього часу.
— Яку дію називають дієслова майбутнього часу?
в) Виписування з тексту дієслів майбутнього часу. 
г) Проблемна ситуація.
— Спробуйте визначити особу та число записаних дієслів.
Висновок. Дієслова майбутнього часу змінюються за особами і числами.
2.    Розгляд таблиці «Змінювання дієслів майбутнього часу».

3. Опрацювання правила про змінювання дієслів майбутнього часу (с. 151).

4. Порівняльний аналіз особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу (за матеріалами вправи 297).
а) Виписування парами дієслів з вірша М. Коцюбинського (1) і зміненого тексту цього вірша (2).
б) Визначення часу дієслів.
Вірш 1 — дієслова майбутнього часу, вірш 2 — дієслова теперішнього часу.
    в) Позначення закінчень у дієсловах майбутнього і теперішнього часу.

Висновок. Дієслова майбутнього часу, які відповідають на питання що зробить? що зроблю? що зробимо? і iн., мають такі самі особові закінчення, як і дієслова теперішнього часу (с. 151).

Завдання : 
1) Письмово 295, 297, 298

С. 151, 152 — правила вивчити

4) Природа
Тема : " Азовське море"
IПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про Азовське море.
IІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя
Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8-10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря.
Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, одна з най- багатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі мешкають безліч видів риб.

Відеоматеріал

2. Робота за підручником (г. 124-127]
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання на с. 124.
Працюють за завданнями підручника на с. 125.
— Назвіть рослини Азовського моря.
— Які риби там мешкають?
— Яке значення Азовського моря для людини?
— Що забруднює Азовське море?
— Що ще завдає шкоди цій цілющій водоймі?
— Які заходи вживають для охорони вод Азовського моря і його узбережжя?
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 127.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Так чи ні?»
• Вода — найбільш поширена речовина на землі. 
• Вода є усюди: в морях, океанах, у ґрунті, річках, повітрі. 
• Вода може перебувати лише в двох станах. 
• Життя на Землі можливе без води. 
• Вода входить до складу живих організмів. 
• Водойми бувають природними і штучними. 
• Водосховище, ставок — це природні водойми. 
• Річка Дніпро бере свій початок в Україні.
• Дунай — «інтернаціональна» річка. 
• Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. 
• Азовське море глибше за Чорне.
• Водойми не потребують охорони. 

Завдання: 
1) Переглянути відеоматеріал до теми.
2) Прочитати с. 124 - 128
2) Гра "Так чи ні" письмово у зошиті виконати

5) Образотвлрче мистецтво
Тема : "Жіночий казковий персонаж" (Снігова королева, Білосніжка)


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вівторок ( 14.04.2020р)

Четвер (21.05.2020р)