20.03
1) Українська мова
Тема " Дієслова теперішнього часу"
Повідомлення теми і завдань уроку.
— На сьогоднішньому уроці ми працюватимемо з дієсловами теперішнього часу. Спостерігатимемо, як змінюються дієслова теперішнього часу і як можна визначити особу і число дієслова.
  Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

Хто переплив море, той знає про горе.
— Назвіть дієслова, вжиті у прислів'ї? 
— Визначте, в якому часі ужито ці дієслова.
— Яке із них підходить до теми сьогоднішнього уроку? Чому?
— Як ви розумієте це прислів’я?
2. Робота з таблицею змінювання дієслів теперішнього часу (або за таблицею вправи 290).
а)  Розгляд таблиці «Змінювання дієслів теперішнього часу в однині і множині».
б)  Спостереження за зміною закінчень дієслів теперішнього часу під час змінювання за особами і числами.
Висновок. Особу і число можна визначати за допомогою займенника, питання та закінчення дієслова.
— Наведіть власні приклади дієслів теперішнього часу.
— Змініть їх за особами і числами, можна скористатись таблицею на с. 147.
3. Рубрика «Слово про слово».
Крої́ти — вирізувати за міркою частини одягу, взуття.
4. Тренувальна вправа (вправа 291) 
— Дієслова поставте в усіх особах формах теперішнього часу. Запишіть та позначте закінчення.
Наприклад:
— Складіть і запишіть словосполучення з усіма особовими формами однини і множини одного з дієслів (за вибором).
Наприклад:
крою плаття
кроїмо плаття
кроїш плаття
кроїте плаття
кроїть плаття
кроять плаття
5. Вибіркове списування з граматичним завданням (вправа 292).
а) Читання вірша, з’ясування значень невідомих слів.
б) Виписування дієслів-синонімів.
в) Визначення особи і числа виписаних дієслів.
г) Відшукування дієслів у переносному значенні.
Дзвенить (струмок),
гомонить (ліщина),
говорить (Україна),
веде розмову (стен),
лине (Дніпро).
.


6. Вибірковий диктант.
— Випишіть дієслова теперішнього часу.
Ось місяць січень кличе мороза,
морозить лиця, щипає носа.
А місяць лютий вітрами дує,
на водах з льоду мости будує.
Березень-місяць льоди полонить —
весняну пісню річка задзвонить.
М. Підгірянка
— Поставте питання до дієслів теперішнього часу, виписаних з вірша.?
— У якому числі вжито ці дієслова? 
— Якої особи стосується дія? 
— То як можна визначити особу і число дієслова?
Висновок. Особу і число дієслова можна визначити за допомогою займенника та запитання.
7. Вивчення правила (с. 148), яке підсилює висновок.
 Осмислення, узагальнення та систематизація знань.
1. Творча вправа (вправа 293).
 Підсумок уроку.
— Які граматичні характеристики дієслова ви вже знаєте? 
— Дієслова якого часу ми вивчали на сьогоднішньому уроці? 
— Як змінюються дієслова теперішнього часу? 
— Як визначити особу і число дієслів теперішнього часу? 
Виконати завдання:
1) Прочитати матеріал до уроку
2) Виконати вправи 291, 292, 293, 294.
3) Вивчити правила с.147, 148

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вівторок (07.04.2020р)

Вівторок (26.05.2020р)

Четвер (21.05.2020р)